Obchodné podmienky

 


 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A OCHRANA SÚKROMIA

 

(Aktualizované a účinné od 1. 1. 2025)

pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.polovnictvopalenik.sk

 

ÚVODNÉ INFORMÁCIE PRE ZÁKAZNÍKOV

 

Ako je to so zárukou? Záruka sa riadi platnou právnou úpravou Občianskeho zákonníka. Zákonná záručná doba je 24 mesiacov. Na niektoré produkty môže byť poskytnutá aj predĺžená záruka – pri týchto produktoch je to vždy jasne vyznačené.

Ako je to s prepravou a platbou? Máte tri možnosti pri preprave aj pri platbe. Buď je po dohode možné si tovar vyzdvihnúť osobne u nás na kamennej predajni (vtedy je platba v hotovosti alebo kartou). Alebo si môžete vybrať prepravu kuriérskou firmou. Platbu v takom prípade môžete zrealizovať na dobierku (platíme v hotovosti priamo kuriérovi) alebo bankovým prevodom.


 

ČASŤ 1: VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)

 

 

Čl. I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

 

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom e-shopu www.polovnictvopalenik.sk.

  2. Predávajúcim (Obchodníkom) je spoločnosť:

    • Ing. Róbert Páleník

    • Sídlo (Fakturačná adresa): Lesná 413/23, 951 45 Horné Lefantovce

    • Prevádzka / Korešpondenčná adresa: Lehota 980 - časť Krvavé Šenky, 951 36 Lehota

    • IČO: 50745018, IČ DPH: SK1084208004

    • Číslo živn. registra: 430-50522, Okresný úrad Nitra

    • Telefón: +421 (0)908 725 401

    • E-mail: eshop@polovnictvopalenik.sk

  3. Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia najmä Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

  4. Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, PO BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1. Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa. E-mail: nr@soi.sk.

 

Čl. II. INFORMÁCIE POSKYTOVANÉ PRED UZATVORENÍM ZMLUVY

 

V súlade so Zákonom č. 108/2024 Z. z. predávajúci informuje kupujúceho, že:

  1. Hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené na stránke e-shopu pri popise tovaru.

  2. Celková cena tovaru vrátane 23% DPH je uvedená pri popise tovaru. K cene môžu byť pripočítané náklady na dopravu (poštovné), o ktorých je zákazník informovaný v objednávkovom formulári.

  3. Informácia o zľavách: Pri oznámení o znížení ceny (akcii) predávajúci uvádza predchádzajúcu cenu, ktorou je najnižšia cena tovaru za posledných 30 dní pred zľavou.

  4. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy (zvyčajne skôr, pozri Čl. VI).

  5. Overovanie recenzií: Ak sú na stránke zverejnené recenzie, predávajúci podniká primerané kroky na to, aby pochádzali od zákazníkov, ktorí tovar skutočne zakúpili (napr. cez e-mailovú výzvu po nákupe).

  6. Informácie o práve na odstúpenie od zmluvy sú v Čl. VIII. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v predĺženej lehote 30 dní. V prípade odstúpenia znáša priame náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ.

  7. Postup pri reklamáciách sa riadi Článkom IX. týchto VOP.

 

Čl. III. OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

 

  1. Všetky objednávky podané prostredníctvom e-shopu sú záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a povinnosťou platby.

  2. Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Po odoslaní príde kupujúcemu automatický e-mail o prijatí objednávky.

  3. Podmienkou platnosti je vyplnenie všetkých povinných údajov.

  4. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru a úplným zaplatením kúpnej ceny.

  5. Storno objednávky: Kupujúci má právo stornovať objednávku do 24 hodín od objednania (e-mailom alebo telefonicky). Za storno si predávajúci neúčtuje poplatky. Ak už bola platba vykonaná vopred, peniaze budú vrátené na účet do 14 dní.

 

Čl. IIIa. REGISTRÁCIA A ZÁKAZNÍCKE KONTO

 

  1. Nákup na e-shope je možný aj bez registrácie. Zákazník má však možnosť sa bezplatne zaregistrovať a vytvoriť si zákaznícke konto.

  2. Registrácia zjednodušuje budúce nákupy (údaje sa vyplnia automaticky) a umožňuje sledovať históriu objednávok.

  3. Prístup do zákazníckeho konta je zabezpečený užívateľským menom (e-mailom) a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o svojich prístupových údajoch.

  4. Kupujúci môže kedykoľvek po prihlásení svoje údaje v konte skontrolovať alebo zmeniť.

  5. Zrušenie registrácie: Kupujúci môže kedykoľvek požiadať o zrušenie svojho zákazníckeho konta zaslaním žiadosti na e-mail predávajúceho.

 

Čl. IV. PREDAJ TOVARU DO ZAHRANIČIA

 

  1. Naším úsilím je vyhovieť aj zákazníkom v zahraničí. Platobné a dodacie podmienky riešime individuálne v závislosti od miesta pobytu a hmotnosti tovaru.

  2. Cena dopravy do zahraničia sa určuje individuálne. Zákazník bude o cene informovaný vopred na odsúhlasenie.

  3. Tovar do zahraničia zasielame kuriérom (zvyčajne UPS). Pri doručení do ČR sa platba prepočítava podľa aktuálneho kurzu.

 

Čl. V. PLATBY ZA TOVAR A DOPRAVA (SLOVENSKO)

 

Ponúkame nasledujúce možnosti:

  • Dobierka: Platba pri prevzatí tovaru kuriérovi (hotovosť/karta).

  • Osobný odber: Platba pri prevzatí na predajni (hotovosť/karta).

Cena prepravy (Slovensko):

  • Kuriér (Dobierka/Prevod): 3,95 EUR s DPH.

  • Pri objednávke nad 99,99 EUR je doprava ZDARMA.

  • Osobný odber: ZDARMA.

    • Adresa pre odber: Poľovníctvo Páleník, Lehota 980 - časť Krvavé Šenky, 951 36 Lehota. (Termín odberu je vhodné dohodnúť telefonicky).

 

Čl. VI. DODACIE PODMIENKY

 

  1. Tovar, ktorý je na sklade, je zvyčajne expedovaný do 2 pracovných dní po potvrdení objednávky.

  2. Zákazník je o expedícii informovaný e-mailom.

  3. V prípade, že tovar nie je na sklade, predávajúci bude zákazníka informovať o predpokladanom termíne dodania. Predávajúci je však povinný dodať tovar najneskôr do 30 dní.

  4. V akútnych prípadoch (darček, dovolenka) nás môžete požiadať o prednostné vybavenie (telefonicky).

  5. Obmedzenie pre zbrane a strelivo: V zmysle Zákona č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive nie je možné zasielať zbrane a strelivo prostredníctvom zásielkovej služby. Tento tovar je možné zakúpiť len formou rezervácie a následného osobného odberu na prevádzke po predložení príslušných dokladov (zbrojný preukaz, občiansky preukaz, nákupné povolenie).

 

Čl. VII. NEDORUČENÉ ZÁSIELKY

 

Pokiaľ sa zásielka vráti ako nedoručená bez nášho zavinenia (zákazník neprevzal, nenašiel sa), kontaktujeme zákazníka e-mailom.

  • Opätovné odoslanie je možné len po úhrade vopred + účtujeme nové poštovné a manipulačný poplatok.

  • Ak zákazník nereaguje do 7 dní, objednávku stornujeme. Pri ďalšom nákupe môžeme požadovať platbu vopred.

 

Čl. VIII. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY (VRÁTENIE TOVARU)

 

  1. V zmysle Zákona č. 108/2024 Z. z. a nad rámec zákonných povinností je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v predĺženej lehote 30 dní odo dňa prevzatia tovaru.

  2. Postup: Spotrebiteľ môže odstúpiť zaslaním oznámenia (e-mailom na eshop@polovnictvopalenik.sk alebo poštou) alebo použitím formulára na odstúpenie.

  3. Vrátenie tovaru: Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar späť najneskôr do 14 dní od momentu, kedy oznámil odstúpenie od zmluvy.

    • Adresa na vrátenie: Poľovníctvo Páleník, Lehota 980 - časť Krvavé Šenky, 951 36 Lehota.

    • Pri odstúpení znáša náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ.

  4. Vrátenie peňazí: Predávajúci vráti všetky platby (vrátane najlacnejšieho poštovného za doručenie k zákazníkovi) do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení. Platbu môže predávajúci pozdržať, kým mu nie je tovar doručený späť alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru.

  5. Zodpovednosť za hodnotu: Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo zaobchádzaním nad rámec toho, čo je potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

 

Čl. IX. REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY)

 

Zodpovednosť za vady sa riadi § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka (v znení účinnom od 1. 7. 2024).

  1. Záručná doba: Je 24 mesiacov (2 roky) a začína plynúť prevzatím tovaru.

  2. Povinnosti kupujúceho: Kupujúci je povinný tovar skontrolovať pri prevzatí. Nekompletnosť alebo poškodenie pri preprave treba oznámiť do 48 hodín. Pred prvým použitím si preštudujte návod.

  3. Vytknutie vady (Uplatnenie reklamácie):

    • Kupujúci uplatní reklamáciu doručením tovaru na adresu predávajúceho: Lehota 980 - časť Krvavé Šenky, 951 36 Lehota, spolu s popisom vady a dokladom o kúpe.

    • Lehota na vytknutie vady je 2 mesiace od jej zistenia.

  4. Vybavenie reklamácie:

    • Ak je vada odstrániteľná, kupujúci má právo na bezplatnú opravu alebo výmenu tovaru.

    • Ak oprava/výmena nie je možná alebo ju predávajúci odmietne (pre neprimerané náklady), má kupujúci právo na zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

  5. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu v primeranej lehote, najneskôr však do 30 dní od jej uplatnenia.

  6. Výluky zo záruky: Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie spôsobené kupujúcim, bežné opotrebenie, vady spôsobené nesprávnym používaním v rozpore s návodom, živelnou pohromou alebo zásahom neoprávnenej osoby.

  7. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov.

 

Čl. X. RIEŠENIE SPOROV

 

Ak spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením reklamácie, môže požiadať predávajúceho o nápravu. Ak predávajúci nevyhovie, spotrebiteľ má právo podať návrh na alternatívne riešenie sporu (ARS). Subjektom ARS je napr. Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená osoba zapísaná v zozname Ministerstva hospodárstva SR. Spotrebiteľ môže využiť aj platformu RSO: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


 

ČASŤ 2: OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV (GDPR)

 

Informácie o spracúvaní osobných údajov Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás prioritou. Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 („GDPR“) a v súlade so Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

Kto je prevádzkovateľ? Prevádzkovateľom je spoločnosť: Ing. Róbert Páleník, IČO: 50745018. Kontaktná adresa: Lehota 980 - časť Krvavé Šenky, 951 36 Lehota. Email: info@polovnictvopalenik.sk, Tel.: +421 908 725 401.

 

1. Aké údaje zbierame a prečo?

 

  • Objednávka a plnenie zmluvy: Potrebujeme meno, adresu (fakturačnú/dodaciu), telefón a e-mail na vybavenie objednávky a fakturáciu. Právnym základom je plnenie zmluvy a zákonné povinnosti.

  • Registrácia: Ak si vytvoríte konto, uchovávame údaje pre históriu objednávok na základe vášho súhlasu.

  • Marketing (Newsletter): Zákazníkom zasielame novinky na základe oprávneného záujmu. Odhlásiť sa môžete kedykoľvek.

  • Technické údaje (Cookies a Logy): Pre funkčnosť e-shopu používame technické cookies a logy servera. Pre analytické a marketingové cookies vyžadujeme váš súhlas cez lištu.

 

2. Komu údaje sprístupňujeme?

 

Vaše údaje neposkytujeme tretím stranám s výnimkou nevyhnutných partnerov (Sprostredkovateľov):

  • Doprava: DPD SK s.r.o. a iní dopravcovia.

  • Platby a banky: Pre párovanie platieb.

  • IT a Hosting: WebSupport, s.r.o. (hosting).

  • Účtovníctvo: JP man, s.r.o. (Nitra).

  • Marketing: Google Analytics, Facebook Pixel (údaje môžu byť prenášané do USA v súlade s GDPR).

 

3. Doba uchovávania a Vaše práva

 

  • Účtovné doklady archivujeme 10 rokov.

  • Máte právo na prístup k údajom, ich opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania a právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR. Žiadosti posielajte na info@polovnictvopalenik.sk.


 

POVINNÁ PRÍLOHA Č. 1: VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

(Vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy - vrátiť tovar v lehote 30 dní)

Adresát (Predávajúci): Ing. Róbert Páleník – Poľovníctvo Páleník Lehota 980 - časť Krvavé Šenky 951 36 Lehota E-mail: eshop@polovnictvopalenik.sk

Týmto oznamujem/oznamujeme (), že odstupujem/odstupujeme () od zmluvy na tento tovar:

....................................................................................................................................................... (Názov a kód tovaru, prípadne počet kusov)

Dátum objednania / Dátum prijatia (*): ................................................................................

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov (*):

.......................................................................................................................................................

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*):

.......................................................................................................................................................

Číslo účtu (IBAN) pre vrátenie platby:

SK..................................................................................................................................................

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*): (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)

................................................................................

Dátum: ........................................... (*) Nehodiace sa prečiarknite.


 

POVINNÁ PRÍLOHA Č. 2: REKLAMAČNÝ FORMULÁR (VYTKNUTIE VADY)

 

(Vyplňte iba v prípade uplatnenia reklamácie vady tovaru)

Adresát (Predávajúci): Ing. Róbert Páleník – Poľovníctvo Páleník Lehota 980 - časť Krvavé Šenky 951 36 Lehota E-mail: eshop@polovnictvopalenik.sk

Údaje o kupujúcom:

Meno a priezvisko: .................................................................................................................. Adresa: ...................................................................................................................................... Tel. číslo: ................................................... E-mail: ...................................................................

Údaje o tovare:

Číslo objednávky / faktúry: ...................................................................................................... Kód a názov tovaru: ................................................................................................................ Dátum prevzatia tovaru: .........................................................................................................

Popis vady (Ako sa vada prejavuje?): ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

Žiadam o vybavenie reklamácie nasledovným spôsobom: (Primárne máte nárok na opravu alebo výmenu)

[ ] Oprava tovaru [ ] Výmena tovaru

Ak oprava/výmena nie je možná, žiadam o: [ ] Vrátenie peňazí (na účet IBAN: SK...................................................................................) [ ] Zľavu z ceny

Dátum: ........................................... Podpis: .................................................................